Aj malé a stredné firmy majú prispievať k zdraviu svojich zamestnancov. Firmy by im mali poskytnúť benefity ako napríklad office masáže, relax zónu s rôznymi vymoženosťami, ovocie alebo ovocné šťavy počas pracovnej doby. Za malé a stredné firmysa považujú firmy, ktoré majú do 250 zamestnancov.
Pred zapojením do súťaže si prosím najskôr pozorne prečítajte štatút súťaže. Štatút obsahuje podrobné informácie o cieľoch, podmienkach, priebehu a hodnotení súťaže.
Výrobné firmy by mali prispôsobovať a zlepšovať pracovné prostredie a pomôcky tak, aby sa zamestnancom lepšie pracovalo. Firmy výrobného charakteru by mali svojím zamestnancom poskytovať najmä možnosti rehabilitácie a pomáhať redukovať fyzickú záťaž a stres.
Pre zamestnancov, ktorí vykonávajú fyzickú prácu je veľmi dôležité oddýchnuť si už či po fyzickej alebo psychickej stránke. Zdravie a psychická pohoda majú výrazný vplyv na kvalitu práce zamestnancov.
Pred zapojením do súťaže si prosím najskôr pozorne prečítajte štatút súťaže „Výrobná firma“. Štatút obsahuje podrobné informácie o cieľoch, podmienkach, priebehu a hodnotení súťaže.
Táto kategória je rozdelená do 2 menších podkategórií podľa počtu zamestnancov:
stredné výrobné firmy: od 250 do 999 zamestnancov
veľké výrobné firmy: 1 000 a viac zamestnancov
Nevýrobné firmy by mali svojím zamestnancom ponúkať rôzne vymoženosti ako napríklad relax zóny, ponúkať zamestnancom zdravú stravu, zabezpečiť ergonomické pracovisko, nácviky relaxačných techník a množstvo iných neštandardných benefitov.
Každodenná práca napríklad pri počítači je záťaž pre telo aj myseľ, preto by sa nevýrobné firmy mali zamerať najmä na mentálne a fyzické zdravie zamestnancov.
Pred zapojením do súťaže si prosím najskôr pozorne prečítajte štatút súťaže „Nevýrobná firma“. Štatút obsahuje podrobné informácie o cieľoch, podmienkach, priebehu a hodnotení súťaže.
Rozdelenie je podľa počtu zamestnancov:
stredné nevýrobné firmy: od 250 do 999 zamestnancov
veľké nevýrobné firmy: 1 000 a viac zamestnancov
Do tejto kategórie patria štátne firmy, samosprávy, orgány verejnej správy a inštitúcie, ako aj spoločnosti s viac ako 50 % podielom vlastníctva štátu SR. Na počte zamestnancov nezáleží. Hodnotí sa predovšetkým to, akým spôsobom dokážu štátne a verejné subjekty zabezpečovať zamestnanecké benefity a podporovať pracovnú spokojnosť.
Kategória je určená pre firmy, ktorých minimálne 51 % celkového obratu pochádza z internetového predaja. Počet zamestnancov nie je rozhodujúci. Táto kategória reflektuje dynamický rast e-commerce sektora a oceňuje firmy, ktoré popri online úspechu nezabúdajú na svojich zamestnancov.
Ocenenie získava firma, ktorej benefit alebo aktivita pre zamestnancov bola odbornou komisiou vyhodnotená ako najatraktívnejšia, najinovatívnejšia alebo s mimoriadnym prínosom pre zamestnancov. Ide o špeciálne uznanie za inšpiratívny prístup, ktorý môže byť vzorom aj pre ďalšie firmy.
Táto kategória je určená pre spoločnosť, ktorá dosiahne najvyššie percento registrácií zamestnancov na portáli vipunion.sk voči svojmu celkovému počtu zamestnancov. Ocenenie poukazuje na vysokú mieru záujmu a využívania benefitov VIP programu medzi zamestnancami.
Špeciálna kategória pre firmy, ktoré sa v súťaži od roku 2020 (vrátane) umiestnili na prvom mieste v kategóriách malá a stredná firma, výrobné firmy alebo nevýrobné firmy aspoň trikrát. Ide o ocenenie dlhodobej kvality a stabilne vysokej úrovne starostlivosti o zamestnancov.